Що таке мотиваційний менеджмент: формула, стилі та способи підвищення ефективності

1

Здрастуйте! у цій статті ми розповімо про мотиваційний менеджмент і про те, як успішно застосовувати його теорії на практиці.

сьогодні ви дізнаєтеся:

    6. У чому полягає головний секрет успішного мотиваційного менеджменту.
  1. особливості різних стилів управління, в яких ситуаціях їх слід застосовувати.
  2. за якими ознаками можна визначити, що ваші співробітники втрачають мотивацію.
  3. як правильно заохочувати співробітників.

Що таке мотиваційний менеджмент

Навіть якщо у вашому підпорядкуванні знаходиться всього один співробітник, рано чи пізно перед вами постане питання про те, як не дати йому «зачахнути» під тиском покладених на нього завдань і скоєних помилок. А якщо ви керуєте групою людей, то завдання додати вагому мотиваційну функцію в ваш менеджмент стоїть перед вами особливо гостро.

мотиваційний менеджмент – це тонке мистецтво змусити людей працювати, використовуючи не тільки ресурси авторитетного менеджера, а й внутрішні ресурси ваших підлеглих – їх бажання і потреби. Ми постаралися зібрати найважливіші і потрібні знання, які ви зможете застосовувати у вашій діяльності.

Золоте правило мотиваційного менеджменту

У мотиваційному менеджменті є одне головне правило. Якщо його не виконувати, ви будете битися як риба об лід, але ніколи не досягнете активності від вашої команди. Це правило говорить:

» щоб менеджмент був ефективним, потрібно постійно оцінювати, наскільки ваші співробітники автономні, тобто здатні приймати рішення і діяти самостійно в рамках своїх повноважень».

Тільки тоді, коли ви виявите рівень автономності по кожному своєму співробітнику, ви зможете визначити, який стиль менеджменту підходить для конкретного співробітника або ситуації.

Як визначити професійну автономність моїх співробітників

Професійну автономність визначають як сукупність трьох елементів:

  • мета. вона ясно оголошена і поставлена. Ваш співробітник повинен мати обмежене коло обов’язків, закріплених за ним. Якщо їм просто» дірки » затикають-він не більше ніж маріонетка.
  • компетентність. це знання, досвід і потенціал. Щоб виконувати свою роботу самостійно, не консультуючись у більш досвідчених колег, буде потрібно час і навчання.
  • мотивація. це воля, бажання діяти, докладати зусиль. У співробітника має бути прагнення діяти автономно.

Інакше кажучи, абсолютно автономний співробітник – це той, для кого ясна мета, хто володіє для її досягнення потрібним багажем знань і навичок, а також внутрішньо горить бажанням робити спільну справу добре.

Щоб знати, який стиль менеджменту слід застосувати, ви повинні постійно задавати собі наступне питання:

» який рівень професійної автономності у мого співробітника з точки зору виконання мети, яку я перед ним ставлю?»

Стилі мотиваційного менеджменту

У вашому розпорядженні є кілька стилів менеджменту, які ви можете застосовувати в роботі з підлеглими. Оволодіння стилями не відбувається за один день. Потрібно добре знати своїх співробітників, постійно задавати собі питання і застосовувати різні методики в залежності від ситуації.

З таблиці зрозуміло, що ви не можете бути однаковим керівником для всіх, якщо хочете бути хорошим менеджером. Тому що навряд чи ваша команда завжди буде складатися з людей з однаковим рівнем компетенції, мотивації і ясним уявленням про кінцеву мету всієї роботи.  ви змінюєте стиль залежно від того, з яким конкретно співробітником ви спілкуєтеся.

Повага-головна мотивація ваших співробітників

Мотиваційний менеджмент ґрунтується на справедливості, об’єктивності та особистому прикладі керівника. При цьому одним з найважливіших понять менеджменту виступає мотивація персоналу.

«головний важіль, на який ви зможете впливати для поліпшення результатів співробітників і всієї компанії – це потреба ваших підлеглих в повазі».

Вашим співробітникам життєво важливо, щоб ви їх оцінювали. Як тільки вони досягають нової планки розвитку-стимулюйте їх знаками уваги, тоді вони будуть проявляти свої кращі якості, і їх можливостям не буде меж. Своєю увагою ви допомагаєте їм надати сенс проведеної діяльності, виконання своїх обов’язків, своєї присутності в компанії.

Чим більше людина отримує визнання, тим більше у нього енергії, щоб застосувати її в галузі, де його оцінюють по достоїнству, і тим більше він відчуває поваги до самого себе.

При цьому важливо розуміти, що потреба у визнанні тільки тоді буде на першому місці, коли у вашого співробітника прийнятна для нього зарплата, і він не боїться бути звільненим з дня на день. Тобто повинні бути задоволені дві інші, більш важливі потреби — в матеріальному достатку і безпеки.

Чотири типи визнання заслуг в мотиваційному менеджменті

Отже, щоб вести успішну мотиваційну діяльність, ви повинні реагувати на роботу своїх підлеглих тим чи іншим способом. Класичні навчальні посібники з формування мотиваційної моделі менеджменту поділяють всі типи визнання заслуг на чотири групи:

Якщо ви хочете підняти мотивацію у ваших підлеглих-потрібно домогтися гармонійного поєднання з «менеджменту тиску» і «менеджменту задоволення»: тобто хвалити як за виконання короткострокових, так і довгострокових цілей. Ви повинні вимагати результатів, але також допомагати вашій команді отримувати задоволення від роботи.

Формула ефективного менеджменту

Для запуску мотиваційних механізмів необхідна рівновага двох складових:

  • вміння вимагати;
  • вміння стимулювати.

Ця рівновага виражається в такій формулі:

З формули випливає, що співробітники отримують ваше схвалення здебільшого за виконання дрібних завдань на шляху до головної мети, і тільки на третину ваше визнання повинно залежати від підсумкового результату.

Всіх ваших співробітників умовно можна розділити на два типи: тих, ким рухає насамперед мета, і тих, хто захоплений самою роботою:

Визначивши, до якого типу належить ваш співробітник, ви зможете з вигодою для себе використовувати його сильні сторони і скорегувати мінуси за допомогою прийомів мотиваційного менеджменту.

Шість способів підвищити ефективність свого менеджменту

Припустимо, ви не впевнені, що зможете докорінно змінити свій стиль управління підлеглими. Але хотіли б почути рекомендації з менеджменту, які допоможуть вам скорегувати мотиваційні процеси у вашій команді і з більшою гарантією домагатися результатів. Представимо їх в таблиці.

Ознаки втрати мотивації

Для хорошого керівника не важко помітити, що його співробітник втрачає мотивацію – це кидається в очі. Втрата мотивації супроводжується конкретними ознаками:

На малюнку є стрілочки. Вони показують відповідні етапи — від найперших «дзвіночків «до важкої» патології», при якій прийоми мотиваційного менеджменту вже будуть неефективні.

Саме в такій послідовності проявляються ознаки втрати мотивації. Наприклад, перша ознака-це відсутність готовності і бажання працювати. Якщо ж співробітник безпосередньо або побічно відмовляється від роботи – це останній щабель перед «точкою неповернення» — коли вам не залишиться нічого іншого, як звільнити співробітника.

Але до цієї крайньої ступені на всіх попередніх етапах ви можете втрутитися і допомогти співробітнику, якщо ви дійсно націлені його утримати.

Дуже часто ви не можете впоратися зі співробітником ніякими методами. Можливо, ви зробили помилку ще при співбесіді, коли взяли цю людину на роботу. Щоб уникнути таких помилок в майбутньому, змушуйте претендентів писати мотиваційний лист і докладати до резюме. Це дозволить вам познайомитися з людиною заздалегідь, зрозуміти його цілі і образ думок.

Шість особливостей керівника, що спонукають до дії

Багато залежить від вас самих. Ви флагман, а за вами по морю бізнесу тягнуться всі інші судна. Перерахуємо якості керівника, які завадять життєвим бурям здолати вашу компанію:

  1. захопленість. ваша закоханість у справу, якою ви керуєте, послужить найкращим стимулом для ваших підлеглих. Бачачи, як ви» горите», прагнете, вони з бажанням підуть за вами. Саме ця якість-першочергова основа,Фундамент для успішного мотиваційного менеджменту.
  2. вимогливість. співробітники повинні відчувати, що вам потрібна їхня робота, і ви не дозволите зробити її неякісно. Вони також повинні знати, що ви постійно будете ставити перед ними нові завдання.
  3. задоволення від процесу і мети. ви робите все, щоб вашим співробітникам працювалося комфортно і цікаво, але при цьому ви не втрачаєте з уваги головні цілі.
  4. підвищення значущості особистості. ви даєте зрозуміти, що кожен потрібен і важливий, що він неповторний.
  5. навчання, підтримка. ви розвиваєте співробітників (інструктуєте, відправляєте на навчання), морально підтримуєте.
  6. покарання. ви не боїтеся застосовувати заздалегідь обговорену систему покарань. Співробітники повинні відчувати причинно-наслідковий зв’язок. Але карати слід за проступки, а не за помилки, вчинені через незнання.

Ефективний менеджер ніколи не шкодуватиме часу, витраченого на співробітника, на його навчання. Він знає, що весь його вкладений працю буде винагороджений через деякий час, в результаті загального успіху фірми.

рекомендуємо прочитати: тайм-менеджмент або управління часом.