Нюанси складання акту прийому-передачі квартири при продажу

1048

Один з необхідних документів при оформленні угоди на нерухомість – це акт прийому-передачі квартири. Цей документ буде необхідний, коли ви будете зЕкшн снювати процес реєстрації квартири. Для того щоб стати повноправним власником нерухомості, недостатньо буде лише, якщо буде договір купівлі-продажу, акт прийому-передачі також знадобиться. На даний момент в законодавстві не закріплений встановлений зразок. Такий документ можливо написати самостійно, але також слід враховувати деякі важливі моменти. Як скласти такий акт, що там слід прописати і сам приклад бланка далі в цій статті.

Що необхідно прописати в акті прийому-передачі при продажу квартири

Хоча встановленої форми немає, акти прийому-передачі квартири при продажу можуть відповідати певним критеріям. Це зроблено тому, щоб всі документи були більш-менш однотипні, що спрощує деякі юридичні нюанси. Бланк може бути заповнений самостійно ручкою або в друкованому вигляді, і в ньому повинна бути відображена наступна інформація:

  • Місто і дата зЕкшн снення акту передачі.
  • Повні дані паспорта і прописки продавця і покупця. Якщо в якості продавця виступає юридична особа, або навпаки, то слід вказати найменування організації, фактичне і юридичне місцезнаходження, а також номер свідоцтва про державну реєстрацію.
  • Вказати адресу житла, інформацію за обсягом житлової/нежитлової площі, кількість кімнат.
  • Вказати номер договору купівлі-продажу, на підставі якого скоюється даний акт, уточнити суму грошей, яку покупець сплатив продавцю.
  • Вказати, який стан має житло. Якщо у покупця є претензії, то у цьому пункті слід зазначити термін, у який продавець повинен усунути всі проблеми.
  • Якщо у покупця немає претензій до стану нерухомості, то слід також про це написати.
  • Прописати інформацію про заборгованості за комунальними та технічним платежів. А також уточнити, хто повинен їх погашати при наявності. Наприклад, якщо є заборгованість по комунальним до 20.12.2016, а передача квартири буде проведена 21.12.2016, то слід прописати, що при виявленні заборгованості до 21.12.2016 по комунальним та технічним платежів їх зобов’язується погасити, приміром, продавець.
  • Вказати іншу важливу інформацію на думку сторін. Наприклад, про наявність ремонту, в квартирі такого-то числа було зЕкшн снено капітальний ремонт. Якщо квартира передається з меблями, то також варто прописати, які саме меблі переходить в користування покупця.
  • Номер кредитного договору, якщо житло купується з допомогою іпотеки в банку.
  • Оформлення проводиться в кількості трьох штук. Два для учасників процедури, а один для реєстру державних прав.

    Які варто підготувати документи?

    Для того щоб скласти акт прийому-передачі квартири при продажу, варто заздалегідь подбати про документи, де буде вся необхідна інформація:

  • Паспорти учасників угоди.
  • Договір купівлі-продажу.
  • Кадастровий паспорт нерухомості.
  • Іпотечний договір (якщо актуально).
  • Реєстрація прав власності

    Акт прийому-передачі квартири за договором необхідно буде надати до державного реєстру прав. Потім фактично буде зЕкшн снена зміна власника житлової площі. Без такого документа юридично власником залишається продавець, що тягне за собою ряд неприємних наслідків. У Росреестре такий документ можуть і не запросити, не в кожному регіоні він вважається обов’язковим при реєстрації прав.

    Але з юридичної точки зору проданий об’єкт і переданий у користування іншій особі повинен супроводжуватися актом прийому-передачі, навіть у найпростішій формі.

    Відповідальність сторін

    Передавальний акт прийому є відправною точкою, коли вся відповідальність за цілісність квартири переходить з продавця на покупця. Документ створений для того, щоб прописати всі деталі угоди, з’ясувати претензії сторін. Адже якщо акт підписаний, і покупець виявив будь-які пошкодження в квартирі, але акті зазначено, що претензій до нерухомості не має, то усувати їх і робити ремонт покупцеві доведеться самостійно, грошима зі свого гаманця.

    Нюанси угоди

    Згідно із законодавством, акт прийому-передачі необхідно підписати обом сторонам. І третій примірник передати у відповідальний державний орган. Якщо ця процедура не буде зЕкшн снена, то формально нерухомість залишається у власності продавця. У зв’язку з цим можуть виникнути деякі неприємні наслідки.

    Наприклад, через два роки після оформлення угоди з вини покупця сталася пожежа. І всі фінансові ризики в такому разі може зазнати власник нерухомості, тобто продавець. Звичайно, судова інстанція ухвалить бік продавця з великою ймовірністю, але в будь-якому випадку можливість судових розглядів не дуже приємна річ на світі.

    У яких ще випадках може знадобитися акт прийому-передачі?

    Такий документ може знадобитися, якщо ви, наприклад, купуєте автомобіль або після виплати кредиту за авто вирушили в банк отримувати ПТС. Також такий бланк складають при здачі квартири. І хоча договору оренди може бути цілком достатньо, часто додатково укладається акт.

    Бланк також має вільну форму, він ґрунтується на договорі про оренду квартири. В ньому можна прописати адресу об’єкта, дату зЕкшн снення операції, факт передачі ключів, стан квартири та наявність і стан меблів.