Що робити, якщо дзвонять колектори по чужим кредитом?

1029

Багато громадян вже зіткнулися з неприємними досаждающими дзвінки від невідомих осіб з вимогами оплати боргу. Причиною подібних вимог стає утворилася заборгованість по кредиту, узятому особисто або родичами і друзями. Коли дзвонять колектори з чужого кредиту, знання, що робити в цьому випадку, допоможуть позбутися від непотрібних проблем.

Найперше правило, яке потрібно пам’ятати кожному, якщо дзвонять колектори по чужому кредитом, — це пам’ятати, що у разі відсутності особистих кредитів і боргових зобов’язань за ним колектор не має права вимагати сплати.

Поле діяльності колекторів

Таке явище, як колекторські агентства, з’явилося в Росії порівняно недавно. З самого початку у простих громадян сформувалося чітке негативне ставлення до даних організаціям, пов’язане з наступними обставинами:

  • методи їх роботи, включаючи загрозу насильства, розправу, образи, явно виходять за межі допустимого законного поводження з громадянами;
  • викликають сумніви підстави для вимоги боргу від імені банку;
  • сума, яку вимагають оплатити, часто у багато разів перевищує реальну суму боргу.

Колекторське агентство являє собою організацію, зайняту «вибиванням» грошей з людей, які мають заборгованості перед банківською структурою. Однак самі колектори ніяк юридично не пов’язані з фінансовою організацією, крім наявності договору про співпрацю.

Мета діяльності даних працівників – домогтися повернення проблемного кредитного боргу, часто збільшуючи суму вимог. На відміну від колектора, дзвінки з банку не будуть турбувати знайомих і колег боржника, співробітники кредитора не стануть загрожувати рідним, дозволяти образливі висловлювання.

Наполягаючи на поверненні боргу, представники колекторського агентства можуть робити наступні дії:

  • псування транспортних засобів, якщо не повернуто автокредит, вхідних дверей і т. д.;
  • нанесення загрозливих, образливих написів на стінах, включаючи мат;
  • поширення особистої інформації про боржника в мережі, розміщення повідомлень з пропозиціями аморального характеру з фотографіями і контактним телефоном на загальнодоступних інтернет-ресурсах;
  • заподіяння шкоди здоров’ю громадянина, обраного об’єктом впливу.

Слід знати, що погрози розправою, псування майна з боку співробітників агентства тягнуть за собою кримінальне покарання в рамках КК РФ за ст. 119, 163 та ін. зі всіма витікаючими наслідками. Якщо мають місце подібні випадки, незалежно від того, скільки і кому повинен осіб, необхідно звертатися в поліцію.

В деяких випадках навіть самі законослухняні громадяни, добросовісні платники за кредитами, раптом стають жертвами Екшн подібних організацій. Необхідно знати, як поводитися, коли постійно телефонують колектори, які заходи можна вжити, захищаючи своє особисте спокій.

Чому турбують колектори

Для того щоб вирішити проблеми з дзвінками, необхідно зрозуміти, чи є підстави для занепокоєння і як будувати подальший діалог з неприємними співрозмовниками.

Найчастіше причинами випадкового появи в житті колектора служать наступні обставини:

  • переїзд в квартиру, в якій раніше проживало особа, яка не виконала своїх фінансових зобов’язань перед банком;
  • номер телефону, за яким почали лунати тривожні дзвінки, належав або перебував у тимчасовому доступі громадянина, який оформив позику;
  • контактна інформація була навмисно або помилково надано ким-небудь із знайомих;
  • при оформленні кредитного договору реквізити позичальника, співпозичальника, поручителя вкралася помилка, і тепер з чужого боргу почали дзвонити колектори.

Вищеописані ситуації будуть ще довго турбувати невинного громадянина, а заходи впливу будуть ставати все більш агресивними, якщо не припинити дії колекторів в самому початку, зробивши зусилля в залежності від конкретних обставин.

Порядок Екшн для захисту від дзвінків

Вперше почувши голос колектора в телефонній трубці, потрібно з’ясувати максимум інформації про причини дзвінка і про особу, з якою ведеться бесіда.

Алгоритм Екшн наступний:

  • З’ясовують причину дзвінка і підстави для звернення.
  • Дізнаються деталі кредитного боргу: назва банку, договору, суму, на кого був оформлений кредит.
  • Звернення в банк, зазначений в телефонній бесіді, дозволить з’ясувати помилковість дзвінків колекторів. Громадянин повинен написати заяву з проханням перевірити інформацію про надання особистого номера телефону третім особам, а також перевірити на відповідність контактних даних в базі кредитора. Також необхідно запросити довідку про те, що банк не має фінансових претензій до громадянина.
  • Заяву передають до відділення банку з відміткою на копії про прийняття до розгляду.
  • Протягом встановленого законом або внутрішніми правилами компанії строку представники банку письмово повідомляють про результати розгляду звернення.
  • Даний відповідь відправляють на адресу колекторській організації разом з довідкою про відсутність боргу.
  • Дані заходи були б вичерпними, щоб колекторське агентство, що діє в рамках закону, припинила переслідування людини. Однак іноді доводиться активно протидіяти, заявляючи в поліцію або прокуратуру про неправомірні вчинки організації.

    Якщо громадянин не є поручителем по чужого банківського боргу і кредит не брав, при подальшому спілкуванні з співробітником агентства слід нагадати, що надання та використання особистих даних третіми особами неприпустимі і караються за законом. Якщо Екшн сно немає ніяких зв’язків з боргом, на який посилаються колектори, значить і паперів з дозволом використання особистої інформації людина не підписував.

    Звернення в різні інстанції

    Подібний телефонний припинити свавілля досить легко, просто змінивши номер, або, внісши номери колекторів у чорний список. Однак не завжди є можливість змінити номер. Коли дзвонять колектори з чужого кредиту, дізнаються, куди скаржитися, дотримуючись такої послідовності:

  • Як тільки на іншому кінці чуються погрози, слід включати опцію запису розмови, про що також попереджають, що дзвонить.
  • Далі замовляють роздруківку дзвінків і з зібраними матеріалами йдуть у поліцію, далі – в прокуратуру.
  • У відділі поліції пишуть заяву про вимагання, для чого буде потрібно інформація з деталями проблеми – прізвище та ім’я боржника, відомості про колекторі, інші відомості, які дозволять точно описати ситуацію. Фахівці, що працюють в антиколекторських агентствах, професійно і швидко допоможуть сформулювати обставини і правильно оформити документ.
  • У рамках протидії, коли надзвонюють по чужих кредитами, пишуть заяви у всі зацікавлені організації (колекторське агентство, банк) з проханням припинити безпідставне занепокоєння.
  • Ще одна організація, куди варто звернутися одночасно з візитом в поліцію, це Національна асоціація колекторських агентств. Розгляд заяви даною інстанцією дозволить блокувати незаконні дії представників колекторській організації.
  • Які статті законів порушуються?

    Саме перше порушення, коли колектор тільки набирає номер телефону, це використання у своїх цілях відомостей, які відносяться до банківської таємниці. Банк, передаючи інформацію про позичальника, тим самим порушує закон про банківську діяльність (ст. 26).

    Корисно в розмові з колектором послатись на Кримінальний кодекс, ч. 2 ст. 183 і Цивільний Кодекс, п. 3 ст. 857.

    При поширенні будь-яких відомостей про людину колектор порушує недоторканність приватного життя, захищається ст. 137 КК, що дозволить звернутися з позовом в судовий орган.

    Будь-які погрози, що пролунали на адресу людини, тягнуть за собою притягнення до кримінальної відповідальності за ст. 213 (хуліганство).

    Коли дзвінок колектора – привід для занепокоєння

    Чужий борг ніяк не повинен позначатися на якості життя громадянина, за винятком наступних ситуацій:

    • оформлено поручительство за невыплаченному кредитом;
    • людина є законним чоловіком особи, заборгував банку;
    • передбачається вступ в спадок з прийняттям майна і боргових зобов’язань боржника.

    Навіть борг близького родича не може стати приводом для витребування боргу. Ні мати, ні батько, ні брати чи сестри не відповідальні за боргами свого близького.

    Оформлене порука

    Інша ситуація, якщо кредит був оформлений кимось із близьких, а людина поручився за порядність позичальника. Якщо кредитні зобов’язання не погашалися, банк має повне право вимагати борг і з позичальника, і з поручителя. Дане право закріплено умовами підписаного кредитного договору, в якому зазначено, що поручитель зобов’язується виплачувати кошти в рахунок погашення позики, якщо основний позичальник не зможе цього зробити.

    У такому разі звернення колектора цілком обгрунтовано, проте залишається питання щодо допустимості агресії, погроз, образ на адресу поручителя.

    Якщо людина колись підписав поручительство за свого близького і далі зіткнувся з колекторами, сообщившими про те, що за кредитом накопичився значний борг, роблять наступні кроки:

  • Знайти основного позичальника та з’ясувати причини дзвінка: чи насправді є борг або інформація помилкова.
  • Якщо відомості колектора підтвердилися, необхідно виробити загальну стратегію Екшн , адже за кредитними зобов’язаннями поручитель буде також відповідати.
  • Якщо боржник ховається і всіляко ухиляється від бесіди, доведеться спілкуватися далі з банком і колекторами.
  • В інтересах поручителя знайти найбільш вигідний варіант. Якщо банк погрожує подати в суд, можливо, це буде найкращим рішенням, оскільки сума боргу в позові буде вказана адекватна, а подальше нарахування відсотків за прострочення припиняється згідно з рішенням суду.
  • Після повного погашення чужого боргу громадянин має право подати в суд тепер вже на самого боржника, пред’являючи регресну вимогу повернути витрачені кошти.
  • Всі інші випадки, коли невідомі особи по телефону вимагають внесення коштів за когось іншого, просто неприпустимі і повинні бути покарані.

    Куди подають скаргу на дії колектора?

    Зіткнувшись з вимогою повернути чужий борг, громадянинові може стати в нагоді наступний список організацій та інстанцій, куди скаржитися на колекторів за дзвінки:

  • Генеральна/обласна/крайова прокуратора.
  • Центробанк.
  • Роскомнагляд.
  • Росспоживнагляд.
  • Банк-кредитор (на ім’я Голови правління).
  • В ці органи скарга подається навіть в електронному вигляді, не вимагаючи жодних зусиль або витрат часу на відправку.

    Висновки

    Ніхто не застрахований від дзвінків колекторів, які шукають та застосовують будь-які способи, не зупиняючись навіть положеннями російських законів, що захищають права громадян. Навіть якщо сама людина не брав на себе ніяких кредитних зобов’язань, хто-небудь з його родичів міг потрапити в борговий тягар. Між тим змусити сплачувати за численних родичів-боржників ніхто не може.

    Будучи законною половиною людини, яка брала позику з подальшою відмовою від виконання зобов’язань, можна зіткнутися з колекторами і їх агресією. Однак навіть у цьому випадку необхідно дочекатися рішення суду, на підставі якого гасити утворився борг. Колектори відмінно обізнані про права позичальників, їх рідних, поручителів, однак у них стоїть зовсім інша мета – отримати якомога швидше і якомога більше коштів. Для цього будуть використані будь-які способи.

    Якщо подзвонив колектор по чужим кредитом, необхідно отримати максимум інформації про обставини, які спонукали зробити дзвінок, і перевірити інформацію. Якщо совість громадянина чиста, подальше спілкування з колектором марно. Слід різко і впевнено заявити про неприйнятність подальших дзвінків, посилаючись на порушувані статті КК, ГК РФ і інші закони. Не варто піддаватися на залякування – кожен громадянин Росії має право поскаржитися і шукати захисту у наглядових органів, що регулюють діяльність колекторів та банків, а також звертатися з заявами в прокуратуру, відділ поліції, направити позов до суду.