Що робити, якщо страхова компанія заплатила мало

942

Страховка ОСАГО передбачає отримання страхового відшкодування після ДТП, яке компенсує витрати на ремонт автомобіля невинною боку. Відповідно до встановленої процедури, для компенсації автовласник зобов’язаний звернутися в страхову компанію і подати заяву на ремонт або грошову компенсацію. Згідно із законодавством, у 2018 році на проведення розрахунків зі страхувальником компанії відводиться 20-денний термін. Якщо страхова мало заплатила за ОСАЦВ, слід розібратися в причинах розбіжності і вжити заходів для отримання відсутньої суми.

Так як сам страховик зацікавлений у максимальному зниженні суми виплати за полісом автоцивілки, автомобілісту доведеться самостійно перевірити на відповідність перерахування фактичними витратами і врегулювати дополучение коштів від страховий у добровільному або судовому порядку.

Як зрозуміти, чи заниження виплати

Часто страхова занижує розрахунок вартості ремонтних робіт, розраховуючи на фінансову неграмотність і відсутність у водія досвіду в боротьбі з неправильними нарахуваннями.

Щоб зрозуміти, чи всі операції по відновленню авто відображені у вартості ремонту, наведеною в калькуляції, необхідно порівняти статті витрат, зазначені в розрахунках страховика з Екшн сними розцінками, а також перевірити, чи всі види робіт враховані експертами страхової компанії.

Бувають ситуації, коли незалежна експертиза по-різному оцінює величину збитку. Щоб оформити акт про страховий випадок ОСАЦВ, рекомендується застосовувати єдину методику визначення вартості запчастин, опубліковану на інтернет-ресурсі РСА. Єдиною складністю залишається відсутність єдиного затвердженого формату проведення експертного обстеження, адже багато параметри оцінюються візуально або «навпомацки».

Що робити, якщо страхова компанія мало виплатила: способи розв’язання проблеми

Якщо автомобіліст підозрює, що страхова виплатила менше, ніж фактично стоїть виконаний ремонт, необхідно намітити ряд Екшн по виправленню ситуації, коли страховики постійно недоплачують постраждалим автомобілістам, з урахуванням таких нюансів:

  • недостатній досвід і знання фахівця, що виконує оцінку;
  • ступінь ретельності огляду, доступність ретельного дослідження пошкоджень, включаючи застосування інструментальної діагностики;
  • умови для проведення експертизи – рівень освітленості, наявність забруднень.

Незалежно від джерела помилки, із-за якої компанія нарахувала занижену суму виплати, держателю автоцивільного поліса доведеться пройти таку процедуру врегулювання:

  • Звернутися в СК із запитом на отримання матеріалів по даній страховій справі.
  • Провести незалежну експертизу, щоб переконатися в достовірності або виявити розбіжність у сумах калькуляції різних експертів.
  • На підставі зібраної документації підготувати досудову претензію, в якій страхувальник мотивовано вимагає доплату.
  • При відмові СК готується позов до суду з вимогою стягнути недоплачені залишок і штрафні санкції за неналежне виконання обов’язків у рамках страхового договору.
  • Провести повторну незалежну експертизу

    Щоб зрозуміти, що страхова мало виплатила за страховку ОСАЦВ, необхідно отримати інформацію про істотному розходженні між виплатою і розрахунком реальної вартості відновлення авто. Автомобіліст, незгідний з даними експертизи, проведеної силами СК, замовляє додаткову оцінку у незалежних експертів.

    Коли пошкодження нанесені транспортному засобу молодше 5 років, допускається додатковий розрахунок УТС внаслідок ремонтно-відновлювальних робіт. Сума за втрату товарної вартості також входить в обсяг стягуються з коштів страховика.

    При відсутності описів будь-яких ушкоджень у попередньому звіті проведення незалежної експертизи дозволить включити до вимоги страхувальника нові витрати.

    На повторну експертизу страхувальник зобов’язаний запросити представника компанії, попередньо надіславши її адресу лист з повідомленням.

    Подати досудову претензію

    При складанні досудової претензії в страхову фірму заявник повинен виконати мінімальні вимоги до юридично значимого документа даного формату. В тексті претензії перераховують виявлені порушення законодавства, а також вказують розмір необхідної доплати. До заяви додаються вичерпний перелік документів, який підтверджує факт того, що компанія виплатила мало грошей для належного ремонту, довідки про ДТП, результати огляду, інші папери, що мають відношення до даного страхового випадку.

    Протягом 10-денного терміну СК зобов’язана провести розслідування і повідомити клієнта про прийняте рішення. При відмові у виплаті або відсутності відповіді від страховика воЕкшн має право подати позов в судову інстанцію.

    Позовну заяву в суд

    Коли варіанти мирного врегулювання претензії вичерпані, автовласники звертаються в судовий орган. Місце подання позову – суд, розташований за місцем знаходження відповідача. При невеликій сумі вимоги справу розглядає світовий суд. Якщо сума претензії перевищує 50 тисяч рублів, позовну заяву подають у районний суд.

    Текст заяви, як і в досудовій претензії, повинен містити вичерпну інформацію про страховому випадку, а також дії, які порушили права страхувальника на отримання відшкодування.

    Написати скаргу в РСА і ФССН

    Одночасно з процесом досудового врегулювання і подачею позову власник пошкодженого автомобіля направляє скаргу в РСА, у віданні якого перебуває діяльність всіх російських страхових компаній, а також у Службу страхового нагляду. Бланк скарги, коли страхова компанія мало заплатила за ремонт пошкодженого авто, можна знайти на інтернет-ресурсі Російського союзу автостраховиків. Даний крок може допомогти вирішити проблему, не чекаючи рішення судового органу.

    Яку суму вимагати від страхової

    Однієї констатації факту, що компанія занизила виплату по ОСАГО, для повноцінного успішного розгляду буде недостатньо. Необхідно розрахувати і зуміти грамотно обгрунтувати суму, яку насправді зобов’язана платити страхова. Якщо проведена ретельна підготовка і є результати першої і наступної експертиз, розрахувати розмір відшкодування буде нескладно: з суми фактичного ремонту віднімають перерахування страховика, додатково додавши витрати на незалежне експертний висновок, юриста, супутні витрати.

    За рахунок залучення юриста, який має успішний досвід в області автострахування, можна зажадати відшкодування моральної шкоди, що досягає половини всієї недоплаченої страховиком суми.

    Щорічно кожен автомобіліст зобов’язаний купувати страховий поліс, що гарантує фінансові виплати у випадку заподіяння шкоди автомобілю у дорожньо-транспортній пригоді, однак на практиці отримати компенсацію в повному обсязі вдається далеко не завжди. Знання процедури врегулювання претензій до страховика, а також законодавчих норм щодо ОСЦПВ дозволить не тільки отримати відшкодування в повному обсязі, але і стягнути додаткові кошти на абсолютно законних підставах, виходячи з порушення страховиком договірних зобов’язань і наступних негативних наслідків.