Як повернути помилковий платіж в Ощадбанку

369

Ощадбанк дає можливість своїм клієнтам виправити помилково оформлений платіж. Це можна зробити за допомогою співробітника банку або дистанційно через систему інтернет-банкінгу «Сбербанк Онлайн». У статті описано, як скасувати транзакцію в режимі онлайн, як повернути гроші на карту, якщо допущені неточності у реквізитах, а також чи можна повернути гроші, вкрадені шахраями.

Способи повернути перекладені гроші

Методи повернення грошових коштів, які вже переведені одержувачу:

  • По телефону.
  • Особисто в банку.
  • Через інтернет-банкінг.
  • У будь-якому випадку потрібно мати на руках квитанцію про оплату послуги. Зазвичай такий помилковий платіж можна успішно відкликати.
    Чому користувачі роблять повернення своїх платежів:

    • у реквізитах допущена помилка. Неточність у сумі перекладу, найменування одержувача;
    • угода, за яку вже внесений завдаток, скасована. Такий аванс можна повернути;
    • шахраї списали суму з рахунку. Гроші можна повернути на карту, якщо вчасно відкликати операцію.

    Якщо ви зробили помилку в реквізитах платежу «зависає» на спеціальному резервному рахунку Ощадбанку. Платіж не може бути оброблений, так як одержувача з такими даними не існує. Гроші повернуться відправнику через 10 днів автоматично.

    Якщо ви вказали реквізити з помилкою, але такий рахунок/номер карти реальний, то гроші переведуться з вашого рахунку на чужій. У такому випадку потрібно доводити свою правоту. Для початку зробіть письмову заяву в банк. Якщо не вдасться повернути гроші мирним шляхом, подавайте в суд.

    Як скасувати платіж по телефону


    Щоб відкликати платіж в телефонному режимі, зателефонуйте по телефону консультаційної лінії Ощадбанку. Наберіть номер 8 800 555 55 50. Попросіть оператора анулювати/заблокувати платіж. Порядок роботи в банку такий, що багато операції проходять перевірку співробітниками, щоб виключити дії шахраїв. Якщо транзакція вчасно заблокована на прохання клієнта, гроші не спишуть.

    Щоб перевірити вашу особистість, менеджер call-центру задасть контрольні питання. Який саме буде питання, передбачити не можна. Приблизний перелік перевірок: назвати кодове слово, дату народження, паспортні дані, назвати дату і суму останніх транзакцій по картці.

    Якщо кошти списані шахраями, постарайтеся звернутися в банк протягом доби з моменту списання. Також бажано зафіксувати звернення в поліцію.

    Якщо гроші помилково списані внаслідок вашої помилки, постарайтеся як можна точніше згадати дату транзакції, час, суму. Проблему вирішать швидше, якщо на руках у вас є чек з банкомату/терміналу або квитанція з каси. Так ви зможете назвати точний час операції, код транзакції й інші відомості. Щоб повернути кошти, потрібно діяти оперативно.

    Як повернути кошти особисто в банку


    Зверніться особисто в офіс Ощадбанку, відправте заяву на ім’я керівництва з проханням анулювати платіж. Такі звернення розглядають протягом місяця.

    Менеджер підкаже, які відомості вказувати в заяві, або запропонує бланк для заповнення. Існує стандартна форма заяви на повернення списаних коштів. Якщо заявка буде схвалена, повернеться сума переказу, комісія за послугу не відшкодовується. Такий варіант буде успішним, якщо помилкові реквізити не існують в реальності, і гроші «зависли» на рахунку банку.

    Можливо, вирішувати проблему потрібно буде в порядку суду, якщо банк не задовольнить ваше прохання. Будьте готові відправити квитанцію про проведену операцію, щоб довести свою правоту. Перш ніж розпочинати судовий розгляд, оцініть майбутні витрати. Можливо, втрачена в результаті неправильного перекладу сума менше, ніж судові витрати. Безглуздо робити вищеописані кроки в такому випадку.

    Повертаємо гроші через інтернет-банкінг


    Детальна інструкція, як відкликати кошти через «Ощадбанк Онлайн»:

  • Авторизуйтесь в «Сбербанк Онлайн».
  • Перевірте статус операції, яку хочете скасувати. Система пропонує опцію повернення скоєного платежу. Платіж можна повернути, якщо він позначений записом «В роботі». Отже, співробітники банку ще не провели кошти. Отже, якщо ви помітили помилку в реквізитах, терміново отзывайте платіж.
  • Якщо платіж ще не підтверджений, клацніть на нього. У вікні, натисніть на кнопку «Скасувати», поставте галочку поруч з написом «Підтвердити відгук».
  • Почекайте кілька хвилин, зайдіть в архів операцій, в загальній історії знайдіть платіж. Поряд з операцією повинен бути статус «Скасовано». Цією дією ви відкидаєте транзакцію, кошти повертаються на ваш рахунок, документ не передається в банк.
  • Якщо платіж позначений як виконаний, доведеться звернутися в банк або зателефонувати на гарячу лінію. Транзакції, оформлені після 9 вечора, проводяться на наступний день після 9 ранку. Протягом цього часу ви можете відкликати кошти. Протягом робочого дня платіж може проводитися довго — від 3 до 6 годин, поки оператор не перевірить транзакцію.

    Операція скасована, якщо поруч з’явилася одна з таких поміток:

  • «Відхилено банком».
  • «Перервано».
  • «Заявка була скасована». Така відмітка виникає, якщо користувач сам відхиляє платіж.
  • Чи можна повернути гроші, якщо вони списані з вашого рахунку і вирушили реальному користувачеві? Якщо помилкові реквізити реальні і гроші перераховані сторонній особі, можна спробувати звернутися до цієї людини з проханням добровільно повернути кошти.

    Якщо ви помилилися у формі платежу і гроші вже списані, можливо, вони наЕкшн шли на резервний рахунок Ощадбанку Росії. Таке трапляється, якщо одержувач із зазначеними координатами не існує в реальності. Повернути кошти не завжди вдається в автоматичному режимі. Заявіть в банк про цей інцидент. Якщо гроші не повернуться, і ви будете тягнути час, кошти можуть бути визнані власністю банку, так як платіж не пізнаний.

    Як не робити помилок при оформленні платежу «Сбербанк Онлайн»

    Заповнюючи реквізити, будьте уважні. Особливо ретельно перевіряйте інформацію, якщо використовуєте інтернет-банкінг з малих екранів — смартфонів або планшетів.

    Щоб оплатити товар/послугу через «Ощадбанк Онлайн», потрібно підтвердити операцію за допомогою СМС-пароля. Це один із ступенів захисту системи «Сбербанк Онлайн». Опція дає можливість ще раз звірити реквізити перед підтвердженням і запобігти дії шахраїв.

    Якщо вам прийшло СМС з проханням підтвердити оплату, а ви не зЕкшн снювали ніяких Екшн з картою, терміново зателефонуйте на гарячу лінію Ощадбанку Росії. Поясніть оператору ситуацію. Співробітник заблокує платіж, а можливо і карту, до з’ясування обставин.

    Не передавайте паролі нікому. Співробітники банку не питають подібні відомості.

    Якщо ви втратили список з одноразовими паролями, терміново зверніться в банк. Співробітник анулює попередні комбінації і видасть новий перелік.

    Можна повернути гроші, якщо платіж переводиться в межах банку, при заповненні форми реквізити підтягуються в автоматичному режимі. При відсутності автозаповнення робіть висновок, що система не розпізнала адресата. Ймовірно, ви допустили помилку і вказали неіснуючого одержувача коштів. Уточніть дані, перевірте заповнену форму. Такі превентивні заходи позбавлять вас від розглядів, якщо гроші спишуться не за адресою.