Як придбати житло по військовому сертифікату

608

Для військовослужбовців є кілька можливостей отримати квартиру за державною програмою безоплатно. До таких відносяться іпотечний кредит з накопичувальною системою оплати, одноразова виплата, а також оформлення військового сертифіката на придбання житла. Останній має ряд особливостей, які позитивно вирізняють її серед інших варіантів, але і тут є свої нюанси.

Правова база і принцип дії

Кампанія, на основі якої і видається сам сертифікат, стартувала в 1998 році. Основою для неї послужила «Президентська програма — житло військовослужбовцям». Також до нормативних документів, що безпосередньо впливають на процес отримання сертифіката, відноситься закон «Про статус військовослужбовців».

Сам документ, який дає право на одержання квартири, що по своїй суті є подобою цінного паперу. Він оформляється у вигляді іменного документа на конкретного військового і підтверджує, що останній може претендувати на цільову субсидію, призначену для придбання житла. Простіше кажучи, це документальна реалізація прав на вищевказану субсидію з більш широкими можливостями з точки зору вибору конкретної нерухомості.

Принцип дії державної допомоги по сертифікату досить простий. Її розподіл відбувається в порядку черги, за ведення якої відповідають органи виконавчої влади або відповідальні особи у військових підрозділах. Отримати заповітну папір можна, тільки коли Екшн де Ваша черга, а постановка на облік відбувається з моменту подачі заявки та підтвердження останньої.

Критерії для оформлення

Згідно з нормами законодавства і параметрами вже згаданої програми, необхідними умовами для військового сертифіката на житло є:

  • Вислуга не менше ніж 20 років для тих, хто вже перебуває у запасі збройних сил.
  • Статус контрактника, який прослужив від 10 років і звільнився з медичних причин або внаслідок структурних змін.
  • Відповідну постанову військової комісії про те, що претендент на сертифікат Екшн сно потребує поліпшення умов проживання і може розраховувати на житло по субсидії (не поширюється на учасників іпотечної програми).
  • Звернення сім’ї військового, який загинув при виконанні службових обов’язків.
  • Розформування військового містечка, про що громадяни, які проживають в ньому, повинні надати відповідну документацію.
  • Перебування сім’ї на обліку з поліпшення житлових умов.
  • Для надання сертифіката на житло військовослужбовцям повинно бути виконано одне з вищевказаних вимог, а вся потрібна за ним документація оформлюється у відповідальних за її надання установах.

    Необхідні для оформлення документи

    Паперова тяганина — не найприємніша частина будь-якої процедури, але, як і в будь-якій подібній ситуації, уникнути її не вдасться. В даному випадку до вашої заяви про отримання сертифіката на купівлю житла може знадобитися докласти:

  • Рапорт, поданий за уніфікованою формою.
  • Документацію, що підтверджує термін військової служби.
  • Військовий квиток, а для інших членів родини — засвідчують їх особу документи.
  • Витримки, взяті з наказу про звільнення, де буде вказана причина останнього.
  • Довідку про поточних умовах житла.
  • Параметри розрахунку суми

    Сума військового сертифіката на придбання житла залежить від декількох параметрів. По-перше, враховується склад сім’ї, яка планує придбання квартири. В даному випадку, один військовослужбовець може отримати 33 м2, подружня пара — 42 м2, а при наявності дітей метраж виходить із співвідношення 18 м2 на людину. По-друге, при визначенні суми враховується середня вартість житла в регіоні за 1 м2. На жаль, останній параметр охоплює всі види нерухомості, призначеної для проживання, тому загальний показник виходить досить низьким.

    Саму суму для покупки можна отримати, якщо помножити отриманий метраж на середню вартість 1 м2. Вона і буде прописана у виданому вам сертифікаті.

    Розглянемо конкретний приклад. Припустимо, що в сім’ї 3 особи, а 1 м2 коштує 40 тис. рублів. Тоді, застосувавши просту формулу, ми отримуємо суму в 2 160 000 рублів (18 * 3 * 40 000). Використовуючи параметри метражу і середньої вартості квадратного метра, можна визначити грошовий обсяг такої субсидії.

    Термін дії документа

    Реалізувати отриманий для придбання житла сертифікат вийде протягом півроку. При цьому на передачу його банку при оформленні угоди на зазначену в ній суму відводиться 60 днів.

    Якщо житло буде купуватися за допомогою кредитної організації, період дії складе 9 місяців. Варто звернути увагу, що остання обов’язково має бути учасником програми та отримати належну сертифікацію.

    Також, якщо строк було пропущено, банк буде подавати прохання про заміну простроченного сертифіката новим.

    Процес обналічки і його нюанси

    Після отримання заповітної папери, що забезпечує вас субсидією на житло, виникає питання, як же її використовувати. За умовами програми, сертифікат не передбачає видачі коштів безпосередньо військовослужбовцю. Придбання житла відбувається через безготівковий розрахунок і зажадає кілька підготовчих етапів.

    Для початку потрібно буде укласти договір з банком і відкрити рахунок як учасник державної програми. Далі йде процес пошуку квартири та укладення договору купівлі-продажу. Наступним етапом стане реєстрація права власності на житло. Після цього вам потрібно буде подати в банк відповідні документи, включаючи свідоцтво про реєстрацію. Зробивши перевірку наданих даних, фінансова установа надсилає запит на перерахування коштів з казначейства. Гроші спочатку наЕкшн дуть на ваш рахунок, а після — на реквізити продавця.

    Обов’язково варто врахувати, що від отримання сертифіката до відкриття рахунка в банку повинно пройти не більше 60 днів. Якщо ж прострочення все-таки трапилася, потрібно буде звернутися за місцем видачі документа для отримання довідки, без якої банк його не прийме. При цьому причина невиконання умови 60-денного отримання рахунку в фінансовій установі повинна бути визнана поважною, що трапляється далеко не завжди. У будь-якому випадку краще вкладеться в зазначений термін і не випробовувати долю.

    Особливості придбання житла

    Квартиру за програмою можна придбати як у ще споруджуваному будинку, так і у вже зданому в експлуатацію. У першому випадку вам потрібно буде укласти попередній договір про придбання житла з будівельною компанією. Після потрібні документи передаються в банк, що дозволяє відстрочити сплату, навіть якщо дата здачі об’єкта і час дії сертифіката не збігаються.

    Для вже готової квартири все трохи простіше. Потрібно лише відкрити рахунок в банку, а після укладення договору купівлі та реєстрації права власності — надати фінансової організації необхідні документи. Важливим моментом, який обов’язково варто врахувати, є готовність поточного власника нерухомості чекати перерахування коштів на власні реквізити до 10 днів, адже відправником грошей спочатку буде казначейство.

    Основні за і проти

    Оформлення сертифіката військовим на купівлю житла — досить непоганий варіант використання субсидії, але і він має як плюси, так і мінуси. До перших, безумовно, відноситься сама можливість безоплатно отримати квартиру для всієї сім’ї з урахуванням її складу. Також, на відміну від іпотеки, платіж буде одноразовим. Нарешті, якщо ви б хотіли вибрати для себе більш комфортну нерухомість, є можливість додати власні кошти до вже наданої суми.

    На жаль, недоліків у сертифікатів теж не мало. По-перше, потрібно досить великий термін служби, що робить його недоступним для багатьох військових. Крім того, значні незручності в даному питанні викликані невеликим терміном реалізації документа. Дуже часто виникають труднощі, щоб у зазначений період оформити всі необхідні папери і підшукати хороше житло. На цьому негативні моменти, на жаль, не закінчуються. Сертифікат передбачає лише розрахунок у безготівковій формі, тому його ніяк не можна перевести в реальні грошові кошти. Більш того, цифра, яка вказується в папері, часто мала для отримання хорошої квартири. Відповідно, вам потрібно буде додатково приготувати ще певний обсяг фінансових коштів.

    Оцінивши всі плюси і мінуси, досить складно сказати, наскільки сертифікат краще інших варіантів отримання субсидії. Тут вже все буде залежати від конкретних умов. Якщо для вас не проблема оформити всю документацію вчасно, а гроші від цього аналога цінного паперу повністю покривають витрати на квартиру, то варіант буде ідеальним. Але у випадку виникнення труднощів з даних питань слід придивитися і до інших варіантів отримання державної допомоги.