Як відмовитися від навязаної кредитної карти Ощадбанку

1439

Отримати кредитну картку досить просто – більшість великих банків пропонує скористатися позиковими засобами з моментальним випуском пластикового продукту. Почавши використовувати карту Ощадбанку, позичальники іноді не припускають, скільки очікує складнощів при її закритті. Має сенс ретельно обдумати пропозицію банку, перш ніж ставити підпис під заявою на емісію, так як відмовитися від кредитної карти Ощадбанку простіше в самому початку, ніж проходити малоприємну процедуру розірвання кредитного договору.

Якщо кредитка вже активна, не можна знищувати її самостійно. Механічне знищення не призведе до бажаного результату – кредитний рахунок залишиться відкритим, а за його обслуговування будуть як і раніше зніматися кошти.

Причини закриття карти

Держателю кредитки рекомендується вивчити процес повного закриття картки відразу, при підписанні заявки на пластик. У такому випадку у позичальника буде точна інформація про те, як правильно розірвати договір, без будь-яких неприємностей із фінансової сторони.

Для звернення до відділення банку є кілька причин, якщо клієнтом прийнято рішення про закриття лінії кредитування і розірвання договору:

  • Банк-емітент є законним власником випущеного продукту і має повне право вимагати повернення пластику після закінчення строку його дії або розірвання співпраці.
  • Слід розрізняти номер картки та номер рахунку по карті. Деякі власники пластику не знають, що до кожного пластиковому платіжного інструменту прив’язаний свій банківський рахунок. Тому просте знищення, псування кредитки не спричинить за собою автоматичне закриття рахунку.
  • За окремими видами пластику банк може нараховувати відсотки за обслуговування. Так як відмовитися від банківської картки в момент її видачі не вдалося, позичальник буде змушений сплачувати суми відповідно до затверджених тарифів банку в якості плати за її обслуговування.
  • Перед закриттям карти необхідно переконатися, що всі фінансові зобов’язання перед кредитором виконані аж до копійки. Переплата по кредитній карті може також призвести до додаткових витрат за обслуговування. І якщо у випадку зі звичайними кредитками абонплата може бути невеликий, то в разі оформлення золотою або інший привілейованої карти витрати можуть значно зрости.
  • Як вести себе при нав’язуванні кредитки

    Не всі позичальники знають, чи можна відмовитися від кредитної карти, якщо співробітники банку наполегливо їх пропонують. Останнім часом склалася широко поширена практика – при будь-якому зверненні в банк клієнту нав’язують кредитку, розповідаючи про її переваги і вигідних моментах, між тим клієнт банку зовсім не відчуває потреби в позикових засобах. Багато клієнти погоджуються отримати нав’язану кредитку на всяк випадок, а потім, при найменшої потреби, починати використовувати доступний ліміт коштів.

    З одного боку, клієнт вирішує свої поточні потреби, однак з іншого боку, банк стимулює попит на свої послуги, стягуючи за кожен використаний рубль відсотки і плату за підключені різні сервіси. В результаті клієнт має зростаючі фінансові зобов’язання перед банком, які іноді ростуть як сніжний ком – вносячи мінімальні суми за кредитом, позичальник продовжує користуватися банківськими коштами, збільшуючи загальну заборгованість, і збільшувати свою щомісячну плату. Слід бути особливо уважними і контролювати свої фінанси, щоб не отримати в результаті непідйомний борг перед банком.

    Найкращим захистом від сумних наслідків зростаючої заборгованості стане відмова від кредитної карти Ощадбанку ще на етапі її пропозиції спеціалістом відділення. Якщо клієнт погоджується прийняти кредитну картку, він автоматично погоджується на умови надання позикових коштів. І надалі відмовитися від карти буде значно складніше.

    Якщо, прийшовши у відділення банку, клієнт зіткнувся з нав’язуванням додаткового сервісу, коли карту вже підготували і просять поставити підпис під заявою на її видачу, необхідно письмово повідомити керівництво банку про відмову від пластику, посилаючись на положення закону про права споживачів, які забороняють нав’язувати додаткові товари або послуги при запиті інших конкретних продуктів.

    Рекомендації по кредитках

    Якщо картка запропоновано громадянину безпосередньо у відділенні, рекомендується відразу відмовитися від підписання будь-яких паперів, пов’язаних з емісією. Це дозволить уникнути подальших неприємностей.

    Деякі банки практикують відправлення поштою пластикових продуктів із заздалегідь схваленим лімітом позикових коштів. Якщо одержувач не планує використання позики, рекомендується відразу пошкодити магнітну стрічку, нанесену на пластик, запобігаючи будь-які подальші спроби її використовувати, займатися активацією карти можна.

    Якщо клієнт вже дав свою згоду на отримання кредитки, однак активацію не виробляв, необхідно прийти у відділення банку і написати заяву, щоб відмовитися від кредитної картки. Необхідно перевірити, чи не було списання з карткового рахунку за час володіння пластиком, а в разі наявності видаткових операцій – обнулити борг перед кредитором. Можливо, банк вже списав певні суми за обслуговування або емісію.

    Блокування та закриття кредитної лінії банк може зробити самостійно, однак важливо, щоб пластик не був активований раніше. Закриття рахунку і розірвання договору можливе, якщо клієнт протягом 6 місяців так і не скористався пропозицією, а обслуговування карти було безкоштовно.

    Закриття активної кредитної карти

    Якщо кредитка була активована, а клієнт протягом певного часу вже користувався банківськими грошима, закрити її можна, виконавши більш трудомістку процедуру.

    Підставою для розірвання договору з банком стане звернення в банк та написання заяви. Коли держатель пластику відмовляється від нього, потрібно надати мінімальний пакет документів: пластиковий продукт, цивільний паспорт, заяву. Додатково буде потрібно документ, що підтверджує відсутність фінансових претензій до позичальника з боку банку. Це означає, що всі борги по кредиту повинні бути завчасно погашені.

    Якщо на момент звернення за закриттям пластику баланс карти залишався від’ємним, потрібно спочатку внести точну суму боргу, а потім дочекатися зарахування коштів на кредитний картковий рахунок. Тільки після того, як кошти будуть зараховані і в інформаційній базі банку буде відображена остання інформація, клієнт зможе отримати підтверджує довідку про відсутність заборгованості.

    Як правило, банк автоматично пролонгує договір в односторонньому порядку, а після закінчення терміну дії першої карти ініціює випуск наступної – на новий термін. Щоб виключити отримання нового пластика, позичальник погашає заборгованості і пише заяву, щоб відмовитися від кредитної картки.

    Послідовність Екшн

    У процесі закриття кредитної лінії позичальники йдуть єдиною схемою Екшн . Якщо дотримуватися цієї послідовності, ні клієнт, ні у банку не виникне проблем:

  • Дізнатися точну суму боргу і внести оплату в день уточнення актуального балансу. Якщо зЕкшн снити оплату на день пізніше, банк спише нову суму в рахунок обслуговування за кредитом і доведеться знову поповнювати баланс і чекати зарахування.
  • Після того, як кошти відобразилися на рахунку, клієнт звертається до співробітнику відділення і повідомляє, що він відмовляється від кредитки. Процедура розірвання кредитних відносин провадиться в тому ж відділенні, що і видача.
  • Банківський службовець готує необхідні папери на припинення співпраці та передає документи для підписання позичальнику.
  • Підписавши договір про закриття, клієнт передає картку співробітнику відділення і присутній при її знищення. Як правило, фахівці банку розрізають пластик або порушують цілісність магнітної стрічки з допомогою діркопробивача.
  • В цілях безпеки настійно рекомендується звернутися в банк знову, попросивши надати довідку про закриття кредитної лінії і відсутність боргу. Далеко не завжди така довідка видається відразу, в окремих випадках клієнтові доводиться чекати 30-45 календарних днів.