Factorial Energy, компанія зі штату Массачусетс, що спеціалізується на передових твердотільних батареях, оголосила в четвер про плани вийти на біржу шляхом злиття з Cartesian Growth Corporation III, компанією спеціального призначення (SPAC). Оцінка Factorial становить $1,1 млрд, а початковий капітал, який компанія отримає, становитиме $100 млн. Очікується, що акції почнуть торгуватися приблизно в середині 2026 року.
Технологія твердого тіла: потенційний прорив
Factorial розробляє твердотільні акумулятори як альтернативу традиційним літій-іонним акумуляторам, які зараз використовуються в електромобілях. Ці батареї мають кілька ключових переваг:
- **Вища енергетична ємність: ** Здатність накопичувати більше енергії для більшої відстані.
- Менша вага: Підвищує ефективність електромобілів і покращує їх продуктивність.
- Підвищена безпека: Усуває легкозаймистий рідкий електроліт, який міститься в звичайних батареях.
- Швидше заряджання: Скорочення часу, необхідного для заряджання акумулятора.
Ці вдосконалення можуть усунути ключові перешкоди для впровадження електромобілів, такі як страх розрядитися та довгий час зарядки.
Ранні партнерства та випробування
Factorial уже уклав партнерські відносини з великими автовиробниками, включаючи Mercedes-Benz, Stellantis (Jeep, Dodge, Ram, Fiat, Peugeot), Hyundai і Kia.
- Mercedes-Benz успішно випробував акумулятор Factorial у серійному автомобілі на початку цього року, досягнувши майже 1200 кілометрів на одному заряді.
- Наступного року Stellantis планує інтегрувати батареї Factorial у свої тестові автомобілі.
- Очікується, що початкове розгортання буде представлено на моделях високого класу та розкішних моделях, таких як Dodge Charger Daytona, перш ніж розповсюдиться на масові автомобілі.
Шлях SPAC: ризики та можливості
Компанія вирішила вийти на біржу шляхом злиття з SPAC, а не через традиційне первинне публічне розміщення акцій (IPO). SPAC пропонують швидший і менш обмежувальний шлях до фондового ринку, але вони зіткнулися зі зростаючим скептицизмом після недавніх гучних провалів.
Два конкуренти, QuantumScape і Solid Power, вийшли на біржу через SPAC, але зараз торгуються значно нижче своїх пікових оцінок через проблеми з масштабуванням виробництва твердотільних батарей.
Широкий ландшафт електромобілів
Незважаючи на нещодавнє уповільнення продажів електромобілів і те, що деякі автовиробники спрямовують інвестиції на гібридні та бензинові моделі, генеральний директор Factorial Сюй Хуан залишається оптимістичним. Вона стверджує, що сучасна технологія акумуляторів стримує широке впровадження електромобілів.
«Поточного акумулятора недостатньо, він недостатньо легкий, він недостатньо ефективний… Наступне покоління потрібне для вирішення проблем, з якими стикаються споживачі в США».
Погляд у майбутнє
Успіх Factorial залежить від подолання виробничих труднощів, які переслідували інших розробників твердотільних акумуляторів. Якщо компанія зможе виконати свої обіцянки, вона може зіграти ключову роль у прискоренні переходу на електромобілі. Угода з Cantor Fitzgerald & Co. має полегшити цей перехід.
Найближчі роки будуть критичними для Factorial Energy, оскільки вона керує масовим виробництвом, конкуренцією та мінливими потребами автомобільної промисловості.
