Як вибрати аудіо мікшери для шоу

10-29-2020

Це продовження великої серії статей про прямих трансляціях. Ми ділимося своїм досвідом і розповідаємо базові технічні та організаційні речі тим, хто планує зробити свою першу трансляцію або трохи підкачати рівень, якщо вже щось робили своїми руками. Також хочемо порекомендувати замовити аудио микшеры для шоу на сайті по доступній ціні.

У першій статті ми розповіли про термінологію, протоколах, кодуванні і CDN мережах. У другій розповіли про відмінності відеокамер по класу, щоб було простіше вибрати свою першу камеру для онлайн-трансляції.

Перед вами — третя частина серії, в ній ми розповімо про звук. Основи роботи з аудіо і мікрофони для прямої трансляції, основні моменти і помилки.

По-перше — аудіо важливіше, ніж відео в прямому ефірі, тому що люди часто слухають потокове мовлення в фоновому режимі. Наприклад, вони слухають лекції, відповідаючи на електронні листи.

Почнемо з вибору мікрофона для онлайн-трансляції або стріму. Тут все залежить від того, що ви транслюєте і, звичайно ж, який ваш бюджет. Тема аудіо надзвичайно широка.

Я думаю, що це навіть складніше, ніж вибрати правильну камеру або відповідну програмну платформу для мовлення.

Перш за все, проста мова однієї людини, що розмовляє з камерою або перед невеликою аудиторією, без використання будь-якого звукопідсилення.

А по-друге

Так що, якщо ви думаєте про запуск онлайн-трансляції, ось кілька ідей про те, як записувати і транслювати звук хорошої якості для комфорту глядачів.

Отже, USB-мікрофони — це просте, дешеве і дійсно якісне рішення. Все, що вам потрібно, щоб підключити його до USB-порту вашого комп’ютера, і це працює.

Це моє улюблене рішення, яке я використовую найчастіше. Маленький мікрофон з затискачем і вітрозахистом, який можна прикріпити до коміра або краватці. Вони забезпечують відмінну якість, тому що відстань між ротом і мікрофоном дуже маленьке. Більш того, вам не потрібно ставити будь-які великі мікрофони на стіл або турбуватися про відстань між вами і камерою. З невеликим досвідом ви можете навіть приховати його під одягом і він стане невидимим.

Таке рішення широко використовується в додатках для телебачення або публічних виступів, де доповідач хоче мати вільні руки і свободу пересування.

Вище я написав вартість дротових мікрофонів, але можна і відразу купити бездротової приймач і передавач, щоб відмовитися від великої кількості дротів.

У мене є досвід роботи з бездротовими мікрофонами і я гарантую, що це саме зручне рішення для запису звуку в трансляцію. Бездротовий комплект складається з невеликого мікрофона, підключеного до передавача поясного за допомогою роз’єму хв-джек. Після цього ви можете прикріпити до передавача до ременя. Потім його сигнал передається по радіоканалу по радіоканалу на приймач і звідти вже йде в камеру.

Відстань передачі сигналу вже залежить безпосередньо від моделі.

До речі, в цьому році ми купили нову модель радіосистеми під назвою Sennheiser AVX. Він більш зручний у використанні, має менший форм-фактор і відмінно підходить в використанні з невеликими беззеркальной камерами типу Panasonic GH4 або Sony Alpha a7s.

Найбільш популярними мікрофонами, які потрібно встановлювати на камеру є Rode Video Mics GO і Rode Video Mics Pro. Основна відмінність в тому, що GO дуже простий і не вимагає ніяких батарей для роботи. Він бере харчування від мікрофона на місці вашої камери. Але PRO пропонує кращу якість звуку і більший контроль, але вимагає кращої батареї, тому ви повинні пам’ятати про те, що деякі з них мають бути повністю заряджені.

В цілому це хороший варіант для запису діалогу при перед камерою сидять кілька людей. Мікрофон дасть хороший об’ємний звук, але спікери повинні знаходитися прямо перед мікрофоном, тк він записує спрямований звук і перед покупкою потрібно переконатися, що на камері є роз’єм jack 2.5 (міні-джек).

Швидше за все, мікрофон такого типу в найближчим часом вам не знадобитися. Думаю, що не варто акцентувати увагу на ньому і розповідати докладно про такий тип. Він записує звук однаково з усіх сторін і використовується тільки в особливих умовах. Останнє, що я згадаю — ми встановлювали такий мікрофон під час прямої трансляції спортивного заходу в зоні старту автогонки і виводили в ефір звук реву моторів.

Давайте уявимо, що вас запросили провести пряму трансляцію невеликий конференції або концерту, де використовуються аудіосистеми і звук з мікрофонів або музичних інструментів йде в аудиомикшер і вже потім в аудіомонітори. Як забрати такий звук в пряму трансляцію?

Жоден з типів мікрофонів, про які розказано вище, не підійде для такого завдання.

Вам потрібно підключитися безпосередньо до аудиомикшер, який використовується на майданчику за допомогою кабелю jack 3.5 (великий джек) або XLR кабелю і забрати сигнал безпосередньо. Який саме потрібен роз’єм — краще запитати у технічного фахівця на майданчику, зазвичай є вихід з назвою типу Phones для навушників і через нього можна підключитися.

Якщо трансляція йде через беззеркальную камеру і там немає роз’єму jack 3.5, то можна використовувати невеликий usb-аудиомикшер, який працює через звичайний usb роз’єм на комп’ютері. Ми можемо порекомендувати модель Behringer 302, коштує не більше 2500 рублів і відмінно себе показав у роботі.

Найбільш поширена проблема-дивний гул або тріск, що виникає при підключенні камери до аудиомикшер. Це викликається чимось, що називається контуром заземлення (дивіться фото нижче, але все одно нічого не зрозумієте.

Зазвичай це називають просто «50 герц» і я дам вам пораду на мільйон доларів, як це виправити.

Перш за все, ви повинні присвятити час, щоб перевірити все на заздалегідь. Добре, якщо ви можете налаштувати всі як мінімум за один день до заходу. У будь-якому випадку, ви повинні перевірити підключення до Інтернету і роз’єм на аудиомикшер, і в першу чергу перевірте який приходить звук — чистий або з сторонніми шумами.

Зазвичай на монтаж устаткування для трансляції потрібно від 1 до 4 годин, в залежності від кількості камер і складності комплектації. Плюс якийсь час на тестування всього обладнання і прогону трансляції.

Якщо ви прийшли в останню хвилину і щось йде не так — залишається тільки молитися. Тому, будь ласка, завжди приїжджайте заздалегідь і все перевіряйте до початку ефіру.

По-друге, вам потрібно купити пристрій під назвою Direct Box або «ді-бокс». Серйозно, купи зараз — тут немає винятків. Це найпростіше рішення, щоб виправити це дивне дзижчання, коли воно відбувається. І насправді, він відсікає будь-гул з аудиопотока. У більшості ситуацій все, що вам потрібно зробити, це підключити аудіокабель від основного мікшера до входу ді-боксу, а потім вивести його на ваш власний аудиомикшер або камеру.

Існують активні і пасивні ді-бокси, і якщо ви зацікавлені в деталях — то ми самі не дуже розуміємо різницю, але гарантуємо, що для простих відеотрансляцій вам буде досить пасивного.

На жаль, іноді гул настільки сильний, що навіть ді-бокс не допомагає. Тому краще, що ви можете зробити в цій ситуації — це попросити про допомогу аудіотехніка і можливо він зможе допомогти.

Якщо ви наодинці з ситуацією — можете спробувати підключити ваше обладнання (камери, аудиомикшер) до тієї ж електричної розетки, до якої підключений основний аудиомикшер на місці.

Так само можете поекспериментувати з харчуванням вашої камери і ноутбука від батарей замість блоку живлення. У багатьох випадках це допомагає. Якщо немає, скористайтеся резервним накамерні мікрофоном для захоплення голосу мовця незалежно від місця розташування аудіосистеми. В цілому це рада так собі, але в наступний раз ви точно будете знати, що дивитися майданчик і все тестувати краще заздалегідь.

У вас також можуть виникнути проблеми через типу камери. Правда в тому, що маленькі камери типу DSLR, беззеркальние і інші подібні камери не призначені для запису високоякісного звуку. Багато людей скаржаться на шум, який відбувається без причини.

Покупці таких камер хоча отримати щось маленьке, легке і зручне, тому виробникам довелося піти на компроміс і прибрати пару деталей, серед яких виявилися професійні звукові підсилювачі.

Ось чому, якщо ви хочете домогтися гарної якості звуку, використовуючи маленькі камери, вам слід мати ще й зовнішні шумоглушители або попередні, які зроблять звук краще і чистіше.

Наступна поширена проблема — десинхронізація аудіо і відео. Дивно, що звук йде швидше, ніж відео. І ця проблема виникає, коли, наприклад ви підключите ваш USB мікрофон до комп’ютера, а не до змішувача камери або відео. І скорочення програмного забезпечення, яке відповідає за захоплення аудіо і відео сигналу, часто більше часу для кодування відео, ніж аудіо, тому з’являються деякі дивні затримки.

Найбільш надійне рішення підключити мікрофон до камери або Відеомікшери. Потім ці пристрої подбають про синхронізацію самостійно. Якщо вам необхідно підключити мікрофон безпосередньо до комп’ютера, наприклад, коли ви хочете транслювати в прямому ефірі за допомогою USB-мікрофона, то найпростіше, що ви можете зробити — налаштувати затримку (або прискорення) звуку на рівні програмного забезпечення.

У мене немає досвіду в затримці звуку в іншому програмному забезпеченні, але впевнений, що у всіх популярних програмах типу OSB або VMix це можна реалізувати.

Ви також можете зменшити якість потокового відео і подивитися допомагає це чи ні. Іноді зміна дозволу з Full HD на HD дає позитивний ефект. Можливо у вас просто слабкий комп’ютер, який не встигає обробляти потоки аудіо і відео.

У професійних трансляціях ми іноді використовуємо спеціальні аудіопроцесори, які допомагають запобігти спотворення звуку, але можуть давати додаткову затримку звуку.

Мабуть це все, що потрібно знати про звук під час прямої трансляції. Сподіваюся, що мої поради допоможуть вашим прямих ефірів стати краще, а глядачі будуть щасливішими.