Японські цінності та їх вплив на бізнес

7-23-2020

Цінності є гарним способом зрозуміти іншу культуру.

Це часто являє собою поєднання цінностей близьких культур, що формують і керують більшою частиною вірувань та поведінкою.

Для тих, хто хоче займатися бізнесом в Японії, врахування цінностей , що лежать в основі суспільства, дійсно може допомогти адаптувати підхід до японського ринку, також переклад документів на японську мову.

Ганбару, Гаман і Конджу

Давайте почнемо з Ганбару, Гамана і Конджуб що можуть бути перекладені як наполегливість, витривалість і сила волі.

Ізольовані та непривітні ландшафти Японії з часом призвели до того, що ці якості розглядаються як важливі для життя. Треба прагнути, робити зусилля і долати перешкоди.

Саме ці цінності можуть призвести до значної частини інновацій, які походять з Японії у таких галузях, як робототехніка, програмне забезпечення та інформаційні технології. Японці виділять також колективні досягнення, та стверджують, що все можливо, коли всі поєднані спільним баченням і працюють у групі.

Шоганай

Інша цінність, яка походить від іноді жорстокого досвіду японців, що стикаються з природними та техногенними катастрофами, – це Шогонай.

Шоганай можна приблизно перекласти як “неможливо допомогти”. Це визнання долі, і того, що іноді речі просто не підлягають контролю.

Таким чином, японська ментальність полягає в тому, що коли щось виявляється поза вашим контролем, ви повинні прийняти це й рухатися далі.

У певному сенсі суперечлива цінностям наполегливості та витривалості, шоганай – це більше віра в те, що в житті панують вищі сили. Замість того, щоб скаржитися на речі, що вийшли з вашого контролю, ви повинні спрямувати свою енергію в інше місце.

Моттайнай

Наступною цінністю є моттайнай, що означає щось на зразок “що за марнування”.

Знову ж таки, тісно пов’язуючи з японським досвідом життя на острові з обмеженими ресурсами, японці відчувають жаль з приводу відходів будь-якого сорту.

Провина виражається коли марнують щось гідне. Це може бути даремно втрачена їжа, час або піаніно, яке не було відремонтоване протягом тривалого часу. Всі це й є моттайнай.

Ва.

Наступні цінності є, мабуть, найбільш важливими для розуміння японської культури. Обидві вони взаємопов’язані і залежать одна від одної, але щоб не ускладнювати, починемо з Ва, що означає гармонію.

Гармонія була необхідною для японців протягом всієї історії як спосіб збереження стабільності. Вчення буддизму та синтоїстських вірувань також є прикладом мирного єднання з іншими.

В основі цієї думки вказується, що гармонія та потреби суспільства мають пріоритет над особистими думками чи інтересами. Це значення сильно впливає на більшу частину японського мислення.

Гонне та Тотемає

Гонне можна приблизно перекласти як “значення істини”, коли люди кажуть, те що вони дійсно думають. Тотемає, з іншого боку, це те, що ти не маєш казати, щоб зберегти обличчя, або гармонію в групі. Тотемає – це більше про те, що ви говорите публічно, а не приватно.

Гонне та Тотемає часто є основними темами в японських телевізійних мильних фільмах та романах,що показують, їх головне значення для повсякденного життя. Для іноземців така поведінка може бути інтерпретована негативно, і деякі культури можуть навіть сприймати це як брехню або обманну, оскільки люди не говорять, що вони думають. Для японців все це тісно пов’язане з необхідністю підтримувати гармонію та бачити більшу картину життя.

Японські цінності та ведення бізнесу

Підкреслюючи важливість миру та гармонії, стабільності і необхідності жертвувати особистими істинами та амбіціями на колективний добробут, японці розробили цілий спосіб мислення, буття та поведінки.

Все це й є ключовим пунктом для тих, хто хоче успішно робити бізнес в Японії або з японцями.