Страхування пасажирів при поїздках на громадському транспорті

808

Закон про обов’язкове страхування пасажирів вступив в силу 1 січня 2013 року. На підставі цього закону перевізник, який зЕкшн снює транспортування пасажирів наземним, водним або повітряним способом, зобов’язаний укласти договір страхування з уповноваженою організацією. І при настанні страхової події страхова компанія виплатить певну суму компенсації.

Таким чином проводиться страхування пасажирів. Давайте розберемося в цьому питанні докладніше.

Від яких ризиків захищені пасажири?

Страхування пасажирів громадського транспорту включає в себе певний набір страхових поЕкшн . При цьому законодавством встановлені максимальні межі виплат у разі настання таких поЕкшн . Також закріплені і тарифи, тобто страхова премія, яку пасажир сплачує на користь страховика.

Премія входить у вартість квитка, тому при транспортуванні на громадському транспорті немає необхідності купувати додатково поліс. Підставою для виплати компенсації, згідно із законом, може послужити пасажирський квиток, придбаний у компанії-перевізника.

Які ж ризики покриває страховка пасажирів? Отже, види страхування пасажирів:

  • Страхування життя. У разі летального результату страховик зобов’язується виплатити до 2 млн рублів.
  • Наступ інвалідності першої і другої групи. Така ж компенсація і в цих випадках. Причому, якщо в ДТП постраждала дитина, то грошові кошти виплачуються на ім’я батьків.
  • Втрата вагітності. При втраті вагітності страховик виплатить до 1 млн рублів.
  • Переломи кінцівок. Можна розраховувати на компенсацію в розмірі до 240 тис. рублів.
  • Травми і удари. Тут виплата на лікування не перевищить 200 тис. рублів.
  • Струс мозку. До 60 тис . рублів.
  • Також обов’язкове страхування пасажирів включає в себе і ризики, пов’язані із заподіянням шкоди майну. Страховик зобов’язаний не тільки компенсувати грошові кошти на лікування, але і оплатити причинний збиток майну.

    Види транспорту, що беруть участь в даній програмі

    Закон про страхування при перевезенні пасажирів поширюється на такі види транспорту:

    • автобуси;
    • тролейбуси;
    • маршрутки;
    • літаки;
    • поїзда;
    • водна транспортування.

    У дану категорію не включені таксі. Власники таксопарків звільнені від закону про обов’язкове страхування. Та особливий порядок встановлений для метрополітену, який так само не оформляє договорів із страховиком.

    Але метрополітен зобов’язаний виплатити компенсацію, якщо шкоду здоров’ю було завдано в ході транспортування, тобто безпосередньо у вагоні метро. Якщо ушкодження були нанесені в метро (не в вагоні), тут потрібно консультація юриста, так як необхідно буде доводити, що травма була нанесена з вини метрополітену.

    Оскільки страхування при перевезенні пасажирів є обов’язковою умовою, то законом також встановлені штрафи за відсутність відповідної домовленості зі страховиком. Для фізичних осіб штраф варіюється в межах 40-50 тисяч рулів. Для юридичних осіб – до 1 мільйона рублів.

    Як довести, що травми були нанесені з вини транспортної компанії?

    Багато людей, які не мають особистих автомобілів, велику кількість часу проводять у громадському транспорті. Особливо це актуально для великих міст. Щодня на транспорті практично кожна людина добирається до роботи і назад. У зв’язку з цим і ризик потрапити в ДТП має місце. Але як довести, що воно відбулося з вини перевізника?

    Підставою для отримання відшкодування є ваш пасажирський квиток, який необхідно буде зберегти. Це буде доказом, що ви були учасником ДТП. Також в деяких випадках страховик може вимагати жодних свідків чи відеофіксації аварії, тому при наявності мобільного телефону з камерою бажано зафіксувати подію, якщо це, звичайно, буде актуально при сформованих обставинах.

    Трапилася аварія – як отримати компенсацію?

    Вище ми розглядали, які максимальні суми встановлені законом. Але як отримати гроші, який повинен бути хід Екшн ? Для початку необхідно викликати співробітників ГИБДД, для того щоб вони зафіксували подію. Далі уточнити у водія або за номером компанії-транспортувальника найменування страховика.

    Потім можна звернутися в медичний заклад; для того щоб вони встановили діагноз, терміни та методику лікування, а також видали відповідну довідку. Від цієї довідки і буде залежати остаточна сума грошей, на яку можна розраховувати.

    При цьому, згідно з поправками до законодавства, немає необхідності чекати кінця лікування і пред’являти чеки про оплату медичних процедур. Страховик може оплатити заздалегідь весь процес лікування, передбачений довідкою.

    Далі слід звернутися в страхову організацію та написати заяву про настання страхового події і прикласти довідку. Точних термінів звернення немає. Це означає, що потерпілий може направити заяву в будь-який момент часу.

    Страховик розгляне заяву і може зажадати від вас проведення додаткових експертиз, а також скористатися своїм правом на звернення до незалежних експертів для встановлення справжності наданих документів або зробити запит у поліклініку, оформила медичний документ. А потім зробить виплату.

    Варто розуміти, що якщо транспортна компанія порушила закон про обов’язкове страхування, це не означає, що вона буде звільнена від виплат за заподіяння шкоди здоров’ю або майну. У цьому випадку компанія-перевізник зобов’язана сплатити компенсацію з власних коштів.