Що робити, якщо виникла прострочення по кредиту?

581

Клієнт, підписуючи кредитний договір, бере на себе зобов’язання справно виплачувати кредит кожен місяць. Він не замислюється про те, що в його житті можуть виникнути обставини, які можуть цьому перешкодити. Подібні ситуації часто трапляються під час виплат іпотеки, оскільки договір оформляється на десятки років. Такими обставинами можуть бути: втрата роботи або затримка зарплати, втрата члена сім’ї, несподівана травма або хвороба. Ненадходження кредитних коштів на банківський рахунок буде розцінюватися банком як прострочення платежу.

Штрафи за прострочення, які нараховує Банк

Банк, в свою чергу, при виникненні у клієнта прострочення, нараховує штрафи і пені. Дані дії є законними на підставі статті 330 Цивільного Кодексу РФ. Стягнення з клієнта буває двох видів:

1) Штраф – фіксована сума, зазначена в договорі. Може відрізнятися в залежності від того, яка за рахунком прострочена заборгованість.

2) Пені – нараховуються за кожен день прострочення у розмірі процентної ставки, що зазначена в договорі. Ця процентна ставка відрізняється від ставки самого кредиту, іноді в кілька разів.

Дії клієнта при виникненні прострочення

В першу чергу, клієнт обов’язково повинен звернутися в банк. Дуже часто організації йдуть назустріч позичальникам, які потрапили в складні життєві обставини. Розглянувши заяву із зазначенням причини та доданих доказів, банки можуть знизити платіж, збільшивши графік, або дати відстрочку на якийсь термін. У деяких установах існують «кредитні канікули» – можливість відстрочки платежів без впливу на кредитну історію клієнта.

Другий можливий варіант – рефінансування кредиту в цьому ж банку або іншому. Суть цієї програми в тому, що один кредит закривається іншим під менший відсоток і більший термін.

Починаючи з 2015 року, в Росії з’явилася можливість списання боргів за кредитом. В даному випадку мова йде про банкрутство клієнта.

Важливо! Не варто відмовлятися від оформлення страхових програм, що додаються до кредитним договором. Дуже часто клієнти нехтують цією можливістю, вважаючи це марною переплатою. І даремно! При настанні страхового випадку, страхова компанія може частково або повністю закрити кредит.

Наслідки для клієнта у випадку несплати прострочення

Всі кредитні організації передають дані про платоспроможність клієнтів у Бюро кредитних історій (БКІ). Тому, якщо у позичальника виникає прострочення, і він не поспішає вносити кошти, то ця інформація наЕкшн де в бюро. Тому краще вносити хоча б частину боргу і поступово виплатити всю суму, ніж псувати свою кредитну історію.

Починаючи з першого дня прострочення, клієнту почнуть надходити телефонні дзвінки і смс від банку з нагадуваннями про платежі. Якщо строк несплати перевищить 3 місяці, то банк підключить спочатку свою службу стягнення, а пізніше може продати кредитний договір колекторам або звернутися до суду. Співробітники служб стягнення спілкуються не тільки з клієнтом, але і з поручителями, а також можуть виїжджати за вказаними в договорі адресами. При зверненні в суд справа, швидше за все, виграє банк, і боржнику доведеться виплачувати весь кредит зі штрафними санкціями (буде виставлений рахунок за роботу приставів – утримання сум з рахунків і реалізацію майна).

Найголовніше при виникненні прострочення – не ховатися від банку, а навпаки, спробувати вирішити проблему спільно з співробітниками. Іноді варто попросити гроші в борг у знайомих і закрити прострочення на маленькому терміні, ніж потрапити у фінансову яму».

Джерело: https://creditkin.guru.